Wednesday, September 16, 2009

sukeeeee very3 muchhh

video

You're on the phone with your girlfriend, She's upset
She's going off about something that you said
She doesnt get your humour like I do


I'm in the room, its a typical Tuesday night
I'm listening to the kind of music she doesnt like
And she'll never know your story like I do

But she wears short skirts, I wear t-shirts
She's cheer captain and I'm on the bleachers
Dreaming bout the day when you'll wake up and find
That what you're lookin for has been here the whole time

If you could see that I'm the one who understands you
Been here all along so why can't you see?
You belong with me
You belong with me

Walkin the streets with you in your worn out jeans
I cant help thinking this is how it ought to be
Laughing on the park bench thinkin to myself
Hey isnt this easy?

And you've got a smile that could light up this whole town
I havent seen it in awhile, since she brought you down
You say you find I know you better than that
Hey, Whatcha doing with a girl like that?

She wears high heels, I wear sneakers
She's cheer captain and I'm on the bleachers
Dreaming bout the day when you'll wake up and find
That what you're looking for has been here the whole time

If you could see that I'm the one who understands you
Been here all along so why can't you see?
You belong with me

Standin by, waiting at your back door
All this time how could you not know that?
You belong with me
You belong with me

Oh I remember you driving to my house in the middle of the night
I'm the one who makes you laugh when you know you're about to cry
I know your favorite songs and you tell me about your dreams
I think I know where you belong. I think I know it's with me.

Can't you see that I'm the one who understand you?
Been here all along so why can't you see?
You belong with me

Standing by or waiting at your back door
All this time how could you not know that
You belong with me
You belong with me

Have you ever thought just maybe
You belong with me
You belong with me

Saturday, September 12, 2009

buKE poSE nGN beLIAu

BELIAU?
SIApakaH??hahahha..ini la dieeeeee


hAAA..INi laH BEliAU..adeK aku...dIE pon stdY GAk kt UKm NIH..ameK DEntaL..Sibuk je KT ukm nih..tmpt aKU..
aritu buke pose ngn die...kat kyros kebab....
nyum2222...die nie kuat gile makan..
x cayeee???
tgk ea...


mUKE beLIAu aIM miNI buRGEr aku..cisssssssssss..maKRoh SUngguH POSE BEliaU NIh
pastUUUUU




nie lg setengah jam nak buke..hhahaa..x patot2222222222...

tapi yanG pAliNG aku geram..de la 2 makhluk nie..kat tepi aku..makan2..uihh..lapo je pewot..ahahahaha
lapo gile time nihhh aku tgk dowang mkn.huh



tgk mulut die..aummmmmmmmmmmmmmm...ahhaahah..cissssssss
comey mini burger aku..sdpppp..hek2222

ok laaaaaa..slamat bbuke n hari rayeeeee

SAmbUNGAn BLOg KU gilee

bLOg Ku gILe sBB Ak trY NAk chanGE Background...
tAPi YG kua..
bukaN LAh backGROUND yanG WAne waNI..
TApiiiii..
kod2 background!!!

AHAHHAAHAHAHAHAHAHAHAHAH....(gILEEE jaP)

blOg Ku GILe.....

huwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...BloG KU giLEEE

Sunday, September 6, 2009

Aku daN MEreka...

eLO Sume~~hee...haaa..lame ase nye ak x tgk blog nih~~
ak nak cite siket la..pe yg aku wat mnggu nih..
5hb aritu aku n konco2 ku..ase bosan tahap kingkong kt umah..
padahal keje melambak2..tp prasaan malas dah overdose..
haha..so,kteowg pon ase cm nak g window shoppng kt klcc...saje nak bakar2 lemak..cehcehceh..haha..konco2 ku yg terlibat adalah:

haaa...nie la 2 owg budak tuh...yg baju merah tuh.dalia nme beliau..yg lagi sowang tuh,dayah..ceria sungguh muke mereka bile kua dr umah..cm setahun je x kua umah..hahaha....pastu...aku pon ceria gak bile dpt lepas dr umah..jeng222

amboi..siap goyang2 kaki senang ati mase tggu cab..haha..bestnye aseeee...cm da lame x kua..cm dok kt gua je..hahaha..
smpi je klcc...nmpk isetan sale...pehhhhhhh..persetan tol ( sleng indon)..sale time jpa ku kering..hahaa...uisyy..bulan pose..jgn ckp mende laghah..haha..
pastu..tewuskan misi utama..aku nak cri heels..tuk raye..cehhhhh..sesuci lebaran tujuan aku..jap agiiiiii xdeeee...pehhhh..xpe..jimatttt...pastuuu usha handbag lak....jap agiiiiii harge cm melampaui batas...pelik2.yg buruk2 sume mahal..ade 1 tuh..gile buruk,aku ase,bg free pon,aku buang kt longkang kot(nak menggambokan betapa buruknye)..harge x tahann..4 ratus lebey...ntah ape yg lawonye..haha....so,disebabkan sume mende yg aku cari xde...maka dengan itu...selamat le duit ku~~lalala...

pastu..masuk la parkson..fuyoo..besh gak...jalan2 lew kt area g2000 tuh..pastuuuu..pehhh..terpampang price x terduga n tersangka..haha..SALE...dasyat gile sale die...mmg gileeeeeeeeeeee...hati ku pon tergoda ngn 1 baju tuh...pe lagi..beli la!!!haha..kowang tgk la muke aku yg rakus,,,aumm


bykkan aku beli??hahahah..lagak je beb tuh..sbb 2 plastik tuh,dak 2 owg tuh pnye..aku pnjam jap nak posing..ahaha...uisyyy...bagaimana dengan konco2 ku itu??dowang lg muke rakus..tgk kt bwh nie:


wowowowowow...hepi beno dowang sengih bile dpt beli brg..haha..pas dpt brg2 nih,,,tensyen kteowg dah berkurang 50%..yey!!bestnyeeee..puas..hanye mereka2 yg suke shopp bile tensen je dpt tau erti kepuasan seperti kami..hahaa..yg x suke shop.tuh,xyah kutuk..kowang kene tryyyyy..haha..

pastu..ase mls gile nak balik..kiteowg pon jln2 je la lgi...usha2..cuci2,basuh2 mata..hek2..pastu masuk isetan balik,b4 blk umah...lg skali..persetan tol..(sleng indon)..sale bile jpa aku kering..huh..aku n dalia da tutup mate rapat2..so..kiteowg da x usha2 da...juz amek2 gambo dlm isetan tuh..jeng222..


haaaaa...ngah syok2 amek pic nih..tetibe je terdengo owg jerit "xleh amek gmbo kt siniiiiiiiiiii"haha..kecoh r guard kt c2..eleh..padahal nak tumpang sekaki..aku ase,kalo ajak join posing,mau over die pose kot..haha...
pastuuu x serik agiii..kiteowg port kt bwh lak..amek pic lagi.jeng22

haaaa..ngan dalia..tggu dayah bayo baju die tuh...pastu kedengaran sekali lg sayup2 suara...'XLEH AMEK GAMBO KT SINIIIIIIII"..hahahhah...KEPOH GUARD!!!cm die je owner isetan...padahal nk join tuh!!!!tapi malu nak ckp!!!geram tol...haha...

pastuuu..kiteowg pon berasa insaf setelah dimarahi beberapa kali..haha...pastu masuk seed jap...tetibe..jenggg2222




hahahahahaahahahahahah...nyuruk2 kt tepi fitting room!!!pak guard kepoh xnmpk!!haha..pastu kiteowg pon balik...borink lak lelame..haha...


P/S:aku n konco2 ku mmg suke gambo2 nihhhh...wink2222
bye2 sumeeeee

Wednesday, September 2, 2009

bETApa AguNG SyaRIAt ALLAH haRAm BABI

MEMANG terkejut melihat dalam Youtube mengenai satu ujian yang sangat mudah iaitu dengan mengambil dua potongan daging babi dan diletakkan dalam bekas besi, kemudian dicurahkan air minuman berkarbonat ke atas daging babi itu.

Selepas dibiarkan dua jam, kelihatan begitu banyak sekali ulat kecil merayap keluar dari daging babi itu.

Terkejut sangat tengok itu kerana dua perkara; pertama dahsyatnya dan jijiknya daging itu. Kedua, bangga menjadi Muslim betapa agungnya syariat Allah yang mengharamkan makan daging babi dan betapa al-Quran memang kitab petunjuk dari langit dan segala terkandung di dalamnya yang berbentuk suruhan wajib ikut dan terlarang mesti dihindari.

Kalau nak tengok dengan jelas lagi cuba semak ayat al-Quran iaitu pada surah al-Maaidah, ayat 3 yang bermaksud: "Diharamkan bagimu memakan bangkai, darah, daging babi dan daging haiwan yang disembelih bukan atas nama Allah..."

Semak lagi surah al-Ana'am ayat 145, yang bermaksud: "Katakanlah tidak ku dapati di dalam apa yang diwahyukan kepadaku sesuatu yang diharamkan memakannya bagi yang ingin memakannya kecuali daging haiwan yang mati (bangkai), darah yang mengalir, daging babi."

Pengharaman babi dalam al-Quran sepatutnya dikaitkan dengan wabak dahsyat yang sedang melanda dunia, termasuk negara kita Malaysia iaitu H1N1 yang sudah meragut berpuluh nyawa.

Subhanallah, Maha Suci Allah yang mengetahui keburukan apa yang dicipta-Nya.

Jika Allah kata tak boleh, rupanya sangat bahaya sama ada pada daging babi itu ataupun akibat daripada jangkitan babi itu sendiri.

Hasil kajian barat, babi membawa virus dan sejenis kuman yang tidak mati 'duduk' di dalam genetik babi yang boleh membawa 70 jenis penyakit.

Dalam menghadapi situasi ini kita bertanya mana kehebatan negara kuasa besar dunia yang tersohor dengan kecanggihan teknolgi dan peralatannya serta kalangan saintis?

Mereka sedang mengkaji, tetapi jangan lupa kemarahan Allah terhadap mereka yang melupai peringatan-Nya.

Amat menakutkan akibat dari babi ini, H1N1 berjangkit tanpa henti dengan begitu pantas, hanya bermediumkan udara yang boleh disedut di mana-mana - di pusat beli-belah, tempat letak kereta, kedai kopi, stadium dan perhimpunan.

Ia tidak begitu terasa, tetapi sedar tak sedar, ia bergerak begitu pantas. Anda juga tidak berasa takut dan gerun selagi tiada orang terdekat anda yang terkena, sekurang-kurangnya kena kuarantin.

Kedahsyatan penyakit H1N1 yang kita sedang hadapi ini baru sebahagian kecil serangan bahaya babi yang Allah kata.

Bahaya ini tak masuk lagi pengharaman lain yang lama dilaknat Allah, tetapi masih berleluasa dalam masyarakat kita dilakukan bukan sahaja secara sembunyi lagi, sebaliknya sudah berbangga sambil menunjuk-nunjuk seperti persundalan.

Yang paling menakutkan kita masih 'pekak' dengan kemurkaan Allah.

Biasanya apabila dah reda sedikit sesuatu wabak atau bala kita akan lupa semula Allah. Lupa apa yang Allah larang, balik asal buat ingkar.

Apabila kena bala baru semua sepakat berdoa Allah, mula rajin solat tetapi apabila sudah sihat lupa lagi Allah. Begitulah kedegilan sebahagian kita.

"Yakinlah bahawa Islam adalah agama Allah yang benar, memenuhi keperluan fitrah setiap manusia. Oleh itu, pengharaman Islam terhadap babi, arak, zina, rasuah, judi dan sebagainya adalah untuk menjaga maslahah nyawa dan kehidupan manusia seluruhnya.

"Manusia tidak boleh halang dan sekat udara yang bertebaran. Begitu cepat ia merebak. Jangan lupa gunakan kuasa doa sama ada doa biasa ataupun doa dengan qunut 'naazilah'".

Manusia yang ada di sekeliling kita mahupun udara yang ada, semua dengan izin Allah s
emata-mata.

sUMbeR UtaMA:HARIAN METrO,RABU 2/9/09....

Tuesday, September 1, 2009

kiSAh kAMi





eLO sume...AKU ngaH BOWink NIH..sUME Kwn2 akU,G kliNIKal..akU JE x..opss..bukaN PONTENg!!taPIII,,kliNIKal AKu esok kaNG...di petang2 yg bowink nih,,tetibe aku teringat lak citeeee mase dalia kwn aku yg putih2 tggi tuh (ak sowang je pendek dlm gang aku..haha) dtg berKUnjUNg ke umah AKu yg gah kat kulai tuh..haaa,,tuh la beliau..yg pic atas tuh..hekhek..

1st day tu..ak cam xtau nak bawak die g mane,,penat gile pk..last2,aku ajak die tdo je kt umah..hahaha..mlm mse tuh..nak g mne kot.kang ade antu lak...hehehe..

2nd day...ak pon xtau nak ajak die g maneeeeee..last2..ak tunjuk la sumeee baju kuwung raye aku..pastu aku ajak die g kota tinggi la..usha baju kuwung..(amacam..beriman x)..haha..yela weh..bulan posee kot..nak ajak die berendam2 kt waterfall ke,desaru ke,batu layar ke..kang makruh lak kalo tekentot tut tut dlm air kan..hahaha....pastu...Balik darI kota,mak AKU dah kelam kabut sbb beliau nak stat bniaga..haaa..mak aku ney tokey soya..fresh dari ladang..hahaa..so tiap2 ari...aku bbuke air soya la kt umah..tapi..nape le aku x puteh2 gak..ahahahahha...(jgn persoalkan tntang wane kulit..sensitippppp)...hahaa..ak x minat ngat nak tolong mak aku ikat2 air soya,aku juz bg sokongan moral je..hahahaa..dr jaohh..aku bminat ngn duit2 hasil jeeeee...(mtk maap la mak kalo mak terbaca)..hahahah..gile kuang ajo kan diri ku ini..hahahaha...si dalia tuh,excited nak tolong mak aku ikat air soya...lagi aku sukeeeeeee....hahahaha...pastu buke..mak aku masak ikan siakap goreng..slurpppp..nak leleh2 amilase aku nih...pastuuu mak aku wat gulai ikan patin..slurppppppppppzzzzzzz.....waaa..hahaa...sodapnyeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee..asal la U kite xde cuti tuk bulan pose...sebulan bpuase sume cuti..syoknyeee aiii...

pastuuuuu mlm tuh,xde wat pape pon..lepak2 dpn tv..dalia nak sgt tgk channel indon..umah aku kan kt kulai.so dpt la tv indon sctv,tpi,ngn rcti tuh...haahahaha.....iklan cm bangang je sume..cm melebey2 je iklan indon aku tgk..tapiiii best r..lawak..kalo iklan malaysia,aku tgk 3 iklan je da bowink..~~~kalo iklan indon lak,merepek2..kdg2 x kene pon ngn bende yg dipromote nyeee...hahaha...

pastu esoknyeeee aku bawak la si dalia nie g jenjalan jb..act.aku xtau nak bwk die g mneee..haha..yg aku tau danga bay je kot..hahah..siyes..ak xtau..kwn aku yg sebenonye bawak kiteowg jalan2..aku tukang plan je..haha..g mlm ahad,tapi aku respek tol la..xramai owg..slaluuuu pehhhh bmacam2 owg aku jumpe..ade yg tutt,ade yg titttt..ade yg toottttt ( xleh ckp..bulan posee)..haha..mne ntah dowang..bguslaaa...hormat bulan poseeeeeeee...bgus tol owg2 johor nih (termasuk aku)..hahaahha...

lasT day..ahad..huwaaaaaaa....kiteowg kene balik kL...huwaa..ase cm xnak balik...aku lagi la...malasnye nak balik..kt umh sonok..otak kosong je ase..haha..makan free..uisyyyy...naseb baek la aku nie owg yg berkaliber lagi prihatin,so kene la balik..haha..menyelesaikan segala tugas dan kerja2 yg x settle lagiiiii...pastu pagi tu,adek aku drive..haa..nme die mohd fadzrul..form 5..pnggl je arol..aku yg ajar die nie drive..kat laman umah la kan..pastu skang...cissssss...beliau dah smpai ke bandar2 drive...aku lak???huwaaaaa..maseh drive area kaw.rumah je..haha..sbb takot nak g bandar...(aku xpuas hati ngn ko rol)..


smbil die drive,smbil die ngutuk aku..siot nye budak..ko tgk r..nnt kak long mu ini,beli kete tansfomer,ku langgar2 kete muu..hahahaahhaa...pastu smpai laaaaa ke terminal kota tinggi tuh..b4 naek,aku sempat lak bgambo ngn mak aku..ngn dalia sekali..hahaa...



haaa...aku lagiii tinggi dr mak aku kan..hahahaa...xpe mak...mak pendek pon,mak ttp comel..ahhaahah..(amek ati siket )...hekhekhek...

kepada dalia...dtg la umah aku lagiiii..hahahaa..
BYE222