Saturday, January 15, 2011

TANGGANG MODEN PART 2

semalam...ak da bebel pasal tanggang moden...
arinie...ade tanggang gak..part 2 punye.......sadis gak..T_T..sob..sob...

arini aku rajen lak nak g tgk patient..saje nak wat follow up..[sebenarnye..aku nak settlekan keje yang x siap]..haha..xde maknanyeeeeeeeeeeee aku rajen sangat smpai weekend nak g spital..isy2..

pastu..pastu..pastu..
melangkah penuh kepoh masuk wad..memule g kaunter..tanya akak2 nurse..ade patient baru ke x..usha punye usha..ohh..katil 8 ade patient..YES!!!!![aku suke..sebab salah satu keje aku..kene carik pt baru..pastu kene korek2 ubat dowang]...

berbual la ngan pakcik tu..tua dah die..mase tu..die nak makan...aku pon..x bape paham die cakap..sebab die takde gigi..hehe..kene rapat2 siket telinga kat mulut die..tanya2 pasal ubat dia..tapi die xbawak ubat..kad rawatan pon xde..so..aku ckp ngn pakcik tu "pakcik..saye pegi katil lain dulu..nanti saya datang balik ye pakcik..."....

pas usha2 patient laen [bukan nguwat]..hehe..
aku lepak kat kaunter utama...bace2 kes note patient kat wad tu...
tetibe..dengar kepoh2..doktor ngan nurse..cakap pakcik tu collapse..ohh!

nurse pon kol anak die...suwuh datang cepat...sebab ayah die condition dah teruk..
aku malas nak kepoh2 kan lagi..juz duduk kat kaunter tu..denga je la nurse tu kol...
tau takkkkk..anak die kan..bleh plak cakap.....

anak die ;saye nak pegi makan dulu..doktor kan ade kat wad tu..doktor ade sampai bile "...
nurse : doktor nak jumpe..nak bincang..
anak die :saye nak g makan dulu...

pastu..nurse tengok aku...aku tengok nurse..nurse tengok aku lagi..aku pon tengok la nurse...pas maen tengok2....aku pon ckp "bongok gile anak die"..haha..nurse pon ckp.."tau xpe"...hahahahahah....[nak menceritakan keterperanjatan selepas tau anak die cakap camtu]....

pastu..aku skodeng katil pakcik tu..
"sreeettttttttttttttttttt zassssss'..[bunyik langsir hijau kene tarik..ala..kalau kowang masuk wad..katil mesti ade bende tu]..dengan penuh nak tau..aku pon skodeng doktor wat ape kat pakcik tu.....doktor ngah try wat cpr..tekan dada pakcik tu..gilir2 doktor tekan.aku skodeng..mesin jantung pakcik tu....blood pressure sume...sampai satu tahap...doktor cek nadi.....xde nadi dah....yang mesin jantung tu pon..dah mendatar je..eii..sedehnye..baru je tadi..nak bebual ngan pakcik tu.........................

doktor cakap...pakcik tu..tabah...dah lama....duduk sorang2 kat spital..sume bende die buat sendiri....
aku cepat2 kuar dari bilik tu..sebab..kalau lame2..ade gak meleleh kang...dah la 1st time tengok..
AL FATIHAH UNTUK PAKCIK...

pastu.......aku sambung keje aku..
tengok jam..dah pukul 3 lebeh..
anak2 dia..still x datang lagi...
aku pegi tengok arwah pakcik tadi..nurse dah tutup satu badan...

duduk balik meja..
pukol 3.30...
anak2 dia..x datang lagi...............................................................................................

p/s :al fatihah untuk pakcik......saye terlambat datang tengok pakcik tadi..saya mintak maap....



http://www.emocutez.com

1 comment:

~MISS LEAYA~ said...

hum..kejamnya anak p.cik 2..xder ke perasaan sedih n kasihan?? al-fatihah