Thursday, June 20, 2013

MENAMBAH BERAT BADAN

post kali ini adalah mengenai berat badan..aku dapat digambarkan sebagai seorang perempuan yg berbadan kecik, tapi rangka besar, bertulang pipi...musuh utama adalah berat badan!berat sekarang 46.6kg, tinggi pulak 154cm..spesis ketot jugak..hehe...so, nak naik 48kg!sebagai persediaan menghadapi my big day nanti,.insyaallah...

untuk menambah berat badan ni, sekarang try makan :

1) vitamin B-complex.
walaupun kerja sebagai pharmacist, aku x makan vit.B yang ada kat klinik...i'm prefer vitamin B-complex shaklee...tak tahu la kenapa, tapi aku sangat percaya dengan produk shaklee ni...vitamin B adalah sejenis vitamin yang larut air..so bile kencing tu, memang akan jadi warna kuning ala2 air jeruk gitu.hehe...tapi, jangan lah takott, takde ape2 pon...sebab die vitamin larut air..

2) Mealshake
this one also one of shaklee product...ramai cakap, bagus makan ni..so, aku try..n rasenye sedap...letak dalam milo sejuk..rasa macam aiskrim je...maybe mealshake ni dapat membantu ....

3)susu
susu pon boleh naikkan berat!sehari segelas susu!sepatotnye pagi, malam cmtu...malasnya nak bancuh susu...

aku bukan pengedar shaklee..n i just a consumer..aku seorang yang tak percaya pada supplement..before this la..but after consume vitamin C n E shaklee,  impress gile rase..sebab dulu ada parut yang sangat dasyat kat dahi...sebab jrawat..bernanah2..sekarang dah hilang..hampir putus asa, naseb baek, mak belikan..n paksa makan...

even i'm a pharmacist, aku bukan jenis yang suke telan ubat hari2...disiplin semua bagai..i'm not!!sebab tu,  bile demam, aku takkan makan ubat...melainkan pening kepala..panadol je..antibiotik semua takde ok..taknak bakteria tu resistant dalam badan..

try, try, and try..yey!tq shaklee...vitamin C shaklee banyak tolong ilang kan parut yg dasyat kat dahi!!hehe....
tapi aku takkan nak jadi pengedar shaklee sebab dah banyak org jadi..aku pon tak  berminat nak promote..xde bakat..hehe

p/s : GUDLUCK!!!48KG !




No comments: