Sunday, May 9, 2010

aku loVE BISnes

hye..
lame asenye x update blog..bizi beb skang..ngan attachment kat pharmacy guardian klcc..macam2 owg aku jumpe kowt~~

now.....skang...sperti sedia maklum..aku de wat biznes on9..hehe.....owg bisnes..ak nak bisnes gak kan...bese aaaa...terlebey rajen...ak stat ngn bisnes nie..baru bape bulan..bermodal kan...duit jpa aku yang x seberapa itu..hehe..........xde la untung mane pon..tp lepas laaaa..siket2 kan...xde la mintak mak ayah...

penah skali...ade laaa..sowang classmate aku tanyeeee........"ko nie..da xde duit sangat ke smpai nak jual2 baju"....siyes..aku x suke..owg camtu...suke ati aku la..bukan aku pakai duit ko..duit aku kot...aku x mintak duit ngn mak bapak ko..so????!!!!.....sape yang terasa...sowi la yer...aku mmg sakit ati gle ngn soklan camtu...dah memang aku suke berbisnes...SENYAP SUDAAAAAA.....

ak stat bisnes..dr darjah 3 ase nye....jual2 jajan kat skolah...hehe...memang malu gileeee....tapi..nak duit..kene laaa usahaaaa......parent bukan owang senang...adek beradek ade 6..aku anak sulung..tolong laaa mak siket2...hehe~~

ingat lagi...b4 g skolah...ayah panjat pokok rambai..pastu..aku bungkus buah rambai..masuk dalam plastik tangkai...yang owang bawak jual air tuh..bungkus penuh2..jual 50 sen..haha...bawak g skolahhh...jual dlam klasss..........paling sadisss...ade yang terbukak..sbb aku ikat x kuat...pastu..terabur..cissss!!!!

kene ejek ngan dak2 laki...bende bese jeeee...dowang panggil "kopok lekor..kopok lekor..."..."shaliza soya"....small matter jeee....ase nak nanges gak..yelaaa..kecik lagi mase tu kan...darjah 3..darjah 4 kot.........tapi mak ckp.."pekak kan je..blaja je btol2..nnt dowang senyap la tuh"........kalo aku jumpe balik..dak laki tuh..aku nak sepak2 seko2...haha..

masuk skolah menengah..still berbisnes...ak nampak..ade dak jual nasi lemak..bawak g skolah..wowwwwwwwwwwwwwwwwwww....terasa nak bisnes...aku jual lolipop..aaahahahha...mse form1,2,3...hehehe...laku beb...ade perise jagung...anggur..ahahhaa...leh lakk jual lolipop..cikgu tau..tapi..rilek jeeee~~

dok asrama...aku jual kropok lak..kerepek2..bese aaa..dak2 asrama..pewot cam naga mengidam..sume nak sebat..ahhaa........asik lapooo jeee...

kesimpulan:aku mmg suke bisnes....so sesape yang agak2 penah sound aku..nape aku suke bisnes...sbb xde duit ke ape ke........meh sini aku nak jawab...."XYAH SIBUK...AKU MEMANG SUKE..BENDE TU..BUKAN DOSE...KALO AKU WAT DOSE..BARU LAH TEGO...SEKIAN"...

2 comments:

+|+ FATIN LAILI +|+ said...

rilek ar beb..sape yg cakap macam tu??
aku nak lempang gak...hahah...
best per business...tade menysahkan org pun..kepuasan diri sndiri kot..:)

zaidharis said...

go girl go,
hehehe..

Temui kami di Hari Belia Negara Putrajaya.
Untuk maklumat,
Klik di sini : Zaidharis